Hirdetőre szabott megoldások. Alapítva: 2015

Élménymarketing

Az Élménymarketing portfóliójába tartozó kiadványok tartalmi tervei Q4-ben

2015. október 14. - fekete márton

Az év végi hajrá előtt összeszedtem az Élménymarketing portfóliójába tartozó magazinok főbb megjelenési paramétereit, illetve a tartalmi terveket a november-decemberi lapszámokra vonatkozóan:

I. KULTURÁLIS ÉS ÉRTÉKTEREMTŐ PORTFÓLIÓ

LA FEMME MAGAZIN: az évente négy alkalommal 14.000 példányban megjelenő prémium női magazin idei utolsó, téli lapszáma november harmadik hetében jelenik majd meg. A színvonalas és magas minőségű tartalomról ezúttal is Zétényi Lili és csapata gondoskodik.

Anyagot október 31-éig tudunk fogadni, esetleg november első pár napja belefér még.

LA FEMME MAGAZIN 25 BÁTOR ÚJRAKEZDŐ KÜLÖNSZÁM: a La femme magazin életét végig kísérik a különszámok - elég csak az 50 tehetséges magyar fiatal kiadványra gondolni. A kiadó ezúttal egy nagyon érdekes lapszámmal lép a piacra: összegyűjtöttek 25 olyan embert - nőket és férfiakat vegyesen -, akik 50. életévük felett váltották valóra álmukat, leszámolva azzal a megközelítéssel, hogy ötven, de akár már negyven felett véget ér a karrier. A 14.000 példányos különszám esetén tehát a hívószavak a tehetség, az újrakezdés, az alkotás, a teremtés és az élethosszig tartó tanulás.

Anyagot szintén október 31-éig tudunk fogadni, esetleg november első pár napja itt is belefér még.

MÚLT-KOR TÖRTÉNELMI MAGAZIN: prezentációkon gyakran állítom párba a Múlt-kort a La femme magazinnal. A történelmi kiadvány is négy alkalommal jelenik meg, a példányszám is hasonló - 15.000 -, valamint az olvasóközönség is, de amíg a La femme inkább a magas státuszú hölgyeket éri el, addig a Múlt-kor  olvasói a hasonló státuszú férfiak közül kerülnek ki.

Anyagleadás november 14-én, megjelenés november 27-én.

KÖNYVES MAGAZIN: a Libri csoport széles közönséghez szóló irodalmi lapja szintén november végén jelenik meg: anyagot itt november 11-éig tudunk fogadni, a megjelenés dátuma november 30., példányszám: 10.000.

A magazin központi témája a Star Wars: a lap szerkesztői - akik egyben a népszerű Könyvesblogot is jegyzik - megmutatják, hogy a Star Wars hogyan hatott az irodalomra: milyen műveket ihletett, mely művekben élt tovább a történet és annak szereplői.

MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA MAGAZIN*: a pszichológiával és önismerettel foglalkozók körében népszerű magazin is utolsó lapszámához érkezik december 9-én: ez lesz ebben az évben a magazin hatodik megjelenése, a példányszám továbbra is 15.000.  Anyagleadás: november 20-áig.

A kizárólag pszichológiai tárgyú vagy lélektani megközelítésű cikkek között ezúttal kiemelt jelentőséget kap az akarat: 2-3 nagyobb lélegzetvételű írás foglalkozik majd ezzel a témával.

A magazin a portfólió legnőiesebb kiadványa a La femme mellett.

RECORDER MAGAZIN: az Élménymarketing portfólió egyetlen ingyenes terjesztésű kiadványa a havi rendszerességgel (évente 10 alkalommal), 5.000 példányban megjelenő nyomtatott prémiumlap. A Recorder magazin Magyarország egyetlen popzenei printmagazinja, amelyhez az egyik leglátogatottabb magyar nyelvű, független, minőségi zeneportál is tartozik: recorder.blog.hu

Mind a magazin, mind a portál esetén meg kell említeni a véleményvezér olvasókat, az addiktív tartalmakat, a meghatározó zenei újságírókat és nem utolsósorban a fontos szakmai elismeréseket: MEDIADESIGN 2014 1. hely – printmagazin kategória és Goldenblog 2012 – közönségdíj Kult-szórakozás kategóriában.

A november 5-én terjesztésbe kerülő lapszámban a legnagyobb terjedelmű tartalmi egysége a Magyarzene 2000-2014, az elmúlt 15 év hazai zenei termésének (pop, rock, hiphop és világzene) hiánypótló áttekintése lesz, emellett kiemelt témaként szerepel a Boyband-jelenség (a magyar Manhattantől az amerikai One Directionig), a Szintetizátorok reneszánsza (vintage analóg eszközök és mai alkalmazásuk az elektronikus zenében) és a Színészlemezek története (Karády Katalintól Udvaros Dorottyáig - utóbbival interjú is készül) is.

Megrendelési határidő október 31-e, anyagleadás pedig legeslegkésőbb november 2-án lehetséges.

II. GASZTRONÓMIAI PORTFÓLIÓ

DINING GUIDE TOPLISTA GASZTRONÓMIA: a 2015-ben új tulajdonoshoz került médiacég nagy múltra visszatekintő top-gasztronómiai kiadványa november végén kerül a piacra. A lap központi témája az évszakhoz igazodva a marha: hazai és nemzetközi steak és steak-étterem kitekintő, marha pörkölt toplista, marhához illő borok és sörök - csupán pár kiemelés a tartalmi tervekből. A toplista jellegű cikkek mellett magazinos írások is: mindez a gasztronómia felső régiójából.

Példányszám: 10.000, anyagleadási határidő: október 30., megjelenés: november 30.

BORIGO MAGAZIN: a Mindennapi pszichológiához hasonlóan a BORIGO magazin is hatodik lapszámához érkezik december 15-én a szokásos 100-as toplistával, pezsgős körképpel, karácsonyi / ünnepi tartalmakkal - nem csak boros tematika, hanem gasztronómiai kitekintés is -, valamint a már szokásos BORIGO Café rovattal.

Anyagleadás november 15-én, példányszám: 10.000.

A BORIGO magazinnál fontos megemlíteni, hogy a 100-as toplista miatt ez a lapszám folyamatosan elérhető lesz 2016-ban is.

***

Kiknek ajánljuk a fenti kiadványokat?

Az Élménymarketing portfólió kiadványaiban közös a magas státuszú és magas vásárlóerővel rendelkező olvasóközönség, akik a markáns és jól azonosítható tartalom miatt erősen kötődnek a magazinokhoz, érdeklődésük azonban nem egyirányú. Ennek megfelelően minden olyan hirdetőnek javasolt, akik kifejezetten jómódú, erős váráslóerővel rendelkező és egyben a világ történéseit kellő érzékenységgel figyelő közönséget kívánnak elérni.

*Mindennapi pszichológia: egy megállapodás értelmében az Élménymarketing az alábbi ügynökségek és azok ügyfelei felé értékesíti: AEGIS, Bell & Partners, HAVAS,  VIVAKI.

Első bejegyzés: a kezdetek és a portfólió 2015 október elején

2014 nyarán Libri Shopline Media Network színekben felhívtam az egyik hirdetőnket, hogy a már sínre tett őszi online kampány mellett hadd keressek nekik egy rendezvényt az őszi bevezetéshez. A brief nagyon egyszerű volt: októberben érdekes lehet egy olyan kulturális program, amely magas státuszú közönséget vonz, valamint volt pár kérés a tematikára vonatkozóan.

A telefonbeszélgetés után felhívtam az egyik kulturális rendezvényeket szervező partnerünket, hogy mik az októberi tervek. A tervek és a brief szinte szóról szóra fedték egymást.

Az együttműködés végül nem valósult meg - ezért nem is írok cégnevet, rendezvényt -, de arra mindenképpen jó volt, hogy kijelölje az utat a munkámban, pontosabban megerősítést adjon.

(Idén télen egy volt kollégám megkérdezte, hogy nem unom-e már ezt az egész reklámpiacot, mert ő nagyon. Elmeséltem neki a fenti esetet, és azt is, hogy amikor hallgattam az őszi rendezvény terveit, és a fejemben kezdett összeállni a koncepció, az ügyfelünk megjelenése, nagyon különös, már-már a boldogsághoz hasonló, teljesség-érzést éreztem. Ha olykor (?) nehéz, mindig eszembe jut a telefonbeszélgetés, és az akkori érzés: nincs más út.)

inspiration-sign.jpg

Amikor idén májusban elváltunk az akkor már CEMP-X néven futó cégtől, egyszerűen nem volt más választásom, mint a Libri Médiában 2012-ben elkezdett munka folytatása. És mivel 2012 és 2015 között számtalanszor elmondtam, hogy amit mi képviselünk, az egyfajta kulturális élménymarketing, így lett a cég neve Élménymarketing.

A céget májusban alapítottam; az első három hónap lényegében a portfólió összerakásával telt, míg augusztusban elindult az érdemi sales munka.

Jelenleg így áll a cég - online, print és rendezvények az alábbi területeken:

(1) Kulturális és értékteremtő portfólió:

- weboldalak: Litera.hu, Magyar.film.hu, Recorder.blog.hu, Mindennapi pszichológia, Libri.hu - Shopline - Bookline

- magazinok: La femme és La femme különszámok, Múlt-kor történelmi magazin, Mindennapi pszichológia magazin. Recorder magazin, Könyves magazin

- kulturális rendezvények, helyszínek és előadók: Libri bolthálózat, Margó Irodalmi Fesztiválok, Színházak Éjszakája, Budapest Jazz Club, Várfok Galéria, Lanner Kvartett

(2) Gasztronómiai portfólió:

- Dining Guide csoport: Dining Guide weboldal, Dining Guide Toplista Gasztronómia magazin, Dining Guide Street Food Show rendezvények, Dining Guide Év Étterme Gála, és az ezzel egy időben megjelenő Dining Guide TOP 250 Étteremkalauz kiadvány (a magyar Michelin Guide)

- BORIGO csoport: BORIGO magazin, BORIGO borkóstolások, BORIGO borkereskedés

- A Don Pepe hálózat pizzás dobozainak szponzorációja

(3) Családi portfólió

- Egyszervolt Network: Egyszervolt.hu, Mese.tv, 4KIDS YouTube Network

- Dörmögő Dömötör és Garfield kiadványok

(4) Innovatív out of home megoldások

- a reptér felületeinek értékesítése azon ügyfelek részére, ahol nincsen még Clear Channel kapcsolat

- HWSW mobile! 2015 konferencia

Itt tartok, itt tartunk, innen folytatjuk.

És még valami: a cég logóját az Acqua di Parma logója ihlette - ez az én cégem...acqua_di_parma_logo.pngelmeny-marketing-facebook-profil.png